Meteen naar de inhoud

Nieuw: verschillend bieden naar voorraad

schoenwinkel

Meer Bieden bij meer Voorraad
Hoe werkt dat?

Biedingen aanpassen aan de beschikbare hoeveelheid. Waarom zou je dat doen?

Bij Google advertenties kun je je budgetten instellen op vele niveau’s. Van Campagnebudgetten per maand tot een bod enkele klik van een specifiek zoekwoord. Maar wat als je jouw budget wil laten afhangen van de beschikbaarheid van een product of van een hele reeks producten?

Neem bijvoorbeeld een schoenverkoper die zijn schoenen wil aanbieden op Google Shopping. Hij uploadt productfeed met alle schoenen uit zijn webwinkel en kan op verschillende manieren kiezen hoe hij zijn schoenen wilt promoten. Bijvoorbeeld:

  • Alle Schoenen aanbieden die in zijn webshop aanwezig zijn
  • Alleen schoenen aanbieden die hij daadwerkelijk op voorraad heeft
  • Handmatig selecteren welke schoenen of categorie├źn hij op Google Shopping wil aanbieden.

Nu komen schoenen meestal in meerdere maten en vaak worden deze als varianten toegevoegd aan een hoofdartikel in de webshop.

Maar wat als van een artikel wel op voorraad is maar de meest populaire maten al zijn uitverkocht? Dan is de kans groot dat een klik van een websitebezoeker niet leidt tot een aankoop omdat de juiste maat er niet bij zat. In zo’n geval zou je willen dat je jouw bod voor een websiteklik zou kunnen aanpassen aan de mate van beschikbaarheid. Meer verkoopkans is meer budget.

Gelukkig kunnen we dat met onze nieuwe tool voor productfeeds. We kunnen ons bod per klik nu dagelijks aanpassen aan het aanbod van verschillende varianten binnen een reeks. Hiermee kunnen we dus de meest kansrijke artikelen voor het hoogst bod laten gaan. Of juist meer aandacht geven aan je opruiming. Net wat je wenst. We kunnen zelf onderscheidt maken in de verschillende varianten. Bijvoorbeeld maat 39 is belangrijker maken dan maat 36

Wil je hier meer over weten. Neem dan even contact op met onze sevice afdeling. We leggen het graag uit.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.