De Groeipartner met 30 Jaar Strategische Ervaring
FlowOnline. Hoe het begon
In 2001 startte Hans Retra FlowOnline samen met zijn broer Rob. Hans bracht zijn ervaring in Sales en Marketing mee, terwijl Rob zijn uitzonderlijke kennis van computers, internet en virussen inbracht. De focus lag eerst op mediadiensten, maar dankzij het technisch fundament van Rob werd al snel de stap naar online oplossingen gezet. Dit dubbele fundament – commercie en techniek – is de basis van onze unieke blik op de integratie van alle media.
Sinds de oprichting volgt FlowOnline alle ontwikkelingen op de voet. De combinatie van 30 jaar verkoopervaring met een sterk technische basis is onze drijfveer om stagnerende MKB-bedrijven in Regio Zwolle te helpen hun duurzame groei te realiseren.
De Ideale groeipartner
Dankzij de combinatie van diepgaande DNA-analyses en brede kennis van verkoop en marketing, ontwikkelt FlowOnline geïntegreerde 360°-groeistrategieën voor het MKB. We kennen de praktische aspecten van acquisitie en omzetgeneratie.
We richten ons op lange-termijn groei waarbij niet alleen het bedrijf, maar ook jouw medewerkers groeien. Wij geloven namelijk in de kracht van gelijktijdige ontwikkeling van onderneming, ondernemer en team. We zien onszelf daarbij als een betrokken onderdeel van jouw groeiproces.
Kernwaarden:
- Partnerschap: Wij gaan voor langdurige relaties op basis van betrokkenheid, vertrouwen en gezamenlijke groei.
- Groei: Wij geloven in de gelijktijdige ontwikkeling van het bedrijf, de ondernemer en zijn team.
- Empowerment: Wij delen onze kennis en vaardigheden zodat onze klanten ook aan hun eigen groei kunnen werken.
- Duurzaamheid: Onze oplossingen zijn gericht op een blijvende impact en fundamentele groei.
Onze FlowOnline Filosofie
De term 'Flow' staat voor onze diepe betrokkenheid bij alle activiteiten om creatieve en effectieve campagnes te ontwikkelen. Het is ook de psychologie achter het proces van jouw klant ("customer journey"): het creëren van een naadloze ervaring waarin de klant compleet opgaat in het aankoop- of gebruiksproces. Dit is de basis van ons werk.
Wij richten ons op het leveren van strategisch relevante en helpende informatie die direct onze marketingdoelen dient. Daarbij omarmen wij de kunst van het weglaten: wij vermijden elke overbodige boodschap en onnodige ruis. Mijn motto is:
"Als je niets te vertellen hebt,
doe het dan ook niet."
Hans Retra
