

Goede SEO-teksten. Meer verkeer, meer Omzet
.
De beste SEO strategie
Als webshop eigenaar weet je dat het belangrijk is om online gevonden te worden. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw webshop bovenaan in de zoekresultaten verschijnt? Het antwoord is simpel: Goede SEO teksten.
SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Dit houdt in dat je je website en teksten optimaliseert voor zoekmachines zoals Google, zodat deze jouw webshop beter kunnen vinden en hoger ranken in de zoekresultaten. Verhoog jouw vindbaarheid in Google en trek meer bezoekers aan
Topkwaliteit SEO teksten
Maar waarom zijn goede SEO teksten nou zo belangrijk voor webshops? Hieronder hebben we de voordelen voor je op een rijtje gezet:
- Meer verkeer naar je webshop. Door hoger in de zoekresultaten te verschijnen, krijg je meer organisch verkeer naar je webshop. Potentiële klanten zoeken immers vaak via zoekmachines naar producten en diensten.
- Betere gebruikerservaring. Een goede SEO tekst is niet alleen geoptimaliseerd voor zoekmachines, maar ook voor de gebruiker. Door relevante en waardevolle informatie te bieden, zorg je voor een betere gebruikerservaring en verhoog je de kans dat bezoekers ook daadwerkelijk iets bij je kopen.
- Hogere conversie. Met goede SEO teksten kun je de kans op conversie verhogen. Door bijvoorbeeld zoekwoorden op strategische plekken te plaatsen en productomschrijvingen te optimaliseren, kunnen potentiële klanten sneller de informatie vinden die ze nodig hebben en overgaan tot aankoop.
- Kostenbesparend. Het adverteren via bijvoorbeeld Google Ads kan erg kostbaar zijn. Door goede SEO teksten te schrijven, kun je organisch gevonden worden zonder dat je hier extra budget voor nodig hebt.
Verover jouw doelgroep met onweerstaanbare SEO teksten
Wil jij ook profiteren van de voordelen van Onweerstaanbare SEO teksten voor jouw website? Profiteer van onze expertise in het schrijven van SEO en geef jouw online aanwezigheid een boost met FlowOnline. Teksten die niet alleen geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines, maar ook voor de gebruiker.
Bereik meer potentiële klanten met onze SEO diensten. Laat ons jouw online succes vergroten. Laat ons jouw online succes vergroten met onze effectieve SEO strategie.
Welke Zoekmachines zijn er?
Over de hele wereld gebruiken mensen verschillende zoekmachines voor zoekopdrachten. In Nederland zijn er drie zoekmachines die bij de meeste mensen bekend zijn:
- Google, met een marktaandeel van ongeveer 93%
- Bing, van Microsoft, met een marktaandeel van 8%
- Yahoo en nog een aantal kleinere zoekmachines, met een aandeel van 2%.
Google is dus veruit de meest bekende en meest gebruikte zoekmachine. Mobiel wordt zelfs 99% van de keren gezocht via Google.
Zoekmachines zorgen ervoor dat wanneer je een zoekopdracht intypt, de meest relevante websites wordt getoond.
Een zoekmachine moet van alle websites op het internet weten wat er op de websites staat om zo de relevantste opties te kunnen tonen. Dit gebeurt door middel van crawlers. Een crawler is een bot die op je website komt en je pagina’s indexeert. De crawler leest zo waar je pagina over gaat. Het is dus belangrijk dat je pagina’s goed leesbaar zijn voor deze crawlers. Uiteindelijk bepaalt het algoritme welke resultaten het meest relevant zijn voor je zoekopdracht.
Wat bepaalt je positie?
Er zijn veel verschillende factoren die bijdragen aan een goede positie in zoekmachines. Al deze factoren zijn onder te verdelen in 3 categorieën:
- De techniek van je website
- De content van je website
- De autoriteit die je website/pagina heeft verkregen.
Techniek
Bij techniek gaat het voornamelijk om de snelheid van de website en de manier waarop informatie is toegevoegd op je website. De crawler moet de informatie kunnen lezen, dus de tekst moet niet zijn weggestopt achter blokken of in afbeeldingen. Bij Google kun je gebruiken van Search Console om te zien of al je pagina’s goed geïndexeerd worden en bij welke zoekopdrachten de pagina’s gevonden worden.
Snelheid
Snelheid is ook enorm belangrijk bij de indexering van je website. Wanneer je website meer dan 3 seconden nodig heeft om te laden, is de gebruiker al afgeleid en is de kans groot dat hij de website heeft verlaten.
Content
De content van je pagina’s moet aansluiten bij een bepaalde zoekterm. Start met een zoekwoordenonderzoek en bekijk zo per landingspagina op welke zoektermen je bezoekers zullen zoeken in een zoekmachine wanneer ze op jouw pagina terecht willen komen. Deze zoektermen moeten vaker terugkomen in je pagina. Zo moet het keyword in de <H1>, <H2>, URL en content staan.


Duidelijk resultaat
✅ Meer bezoekers in je webshop
✅ Hoger conversiepercentage
✅ Lagere advertentiekosten
✅ Grotere klantloyaliteit
✅ Meer omzet

Analytics
Google Analytics
Online adverteren is niet alleen Google of Facebook maar ook Youtube, Beslist.nl of LinkedIn. Wij helpen met het samenstellen van de juiste exposure-mix.

Adverteren
Online Adverteren
Affiliates zijn partners die graag jouw producten willen aanprijzen op hun website. Maar ook platformen als Bol.com, Marktplaats of Amazon.

Social Media
Gebruik Social Media
Maak je ook gebruik van Mailchimp of facebook? Volg dan je klanten over de verschillende kanalen en gebruik die synergie om je potentiële klanten gericht te benaderen.