Meteen naar de inhoud

“Local Actions” in Google Ads. Wat zijn dat eigenlijk?

local action in Google Ads


Als adverteert met Google Ads en locatie-extensies hebt toegevoegd kunnen er locatie conversies verschijnen in je conversieoverzichten.

Door je locatie-extensie kan je op een kaart worden weergegeven wanneer iemand een Google-zoekopdracht uitvoert. Als iemand bijvoorbeeld zoekt op ‘uitzichten in Giethoorn‘, krijgt hij vermeldingen op Google maps. Dit zijn de advertenties die op de eerste positie in deze zoekopdracht worden weergegeven. Hier krijgen we conversies over die advertenties die in het lokale kaartgedeelte zijn geplaatst. Google noemt deze conversies: Lokale conversieacties.

Zijn alle lokale conversieacties eigenlijk wel conversies?

Lokale conversieacties zijn automatisch en je kunt je zich er niet voor afmelden. Sommigen zijn nuttig maar naar onze mening anderen niet. We onderscheiden hierin:

  • Klikken om te bellen (Clicks to call) : klikken op de knop ‘Bellen’ op een locatiegebaseerde advertentie of service van Google na een advertentie-interactie.
  • Routebeschrijving (Directions): klikken op de knop ‘Routebeschrijving opvragen’ in een locatie gebaseerde advertentie of service van Google na een advertentie-interactie.
  • Websitebezoeken (Website visits) klikken op de websitelink op een locatie gebaseerde advertentie of service van Google na een advertentie-interactie.
  • Andere betrokkenheidsacties (Other engagements): klikken op andere bijgehouden gebruikersacties (bijvoorbeeld: locatie delen, opslaan, enz.) op een locatie gebaseerde advertentie of service van Google na een advertentie-interactie.

De Voor- en Nadelen van locale conversie acties

Neem bijvoorbeeld ‘routebeschrijving’ Iemand die klikt op ​​routebeschrijving probeert naar jouw bedrijf te gaan. Maar wat als we een online bedrijf zijn? En geen zaken doen op deze locatie. Is het dan wel een conversie?

Een ander voorbeeld is de conversie ‘Websitebezoeken’. Als iemand op de advertentie in het kaartgedeelte klikt en vervolgens besluit de website te bezoeken, noemt Google dat automatisch een conversie. Maar het is niets anders dan een klik naar een website en dat hoeft niet per definitie een conversie te zijn.

Hoe zit het met “Andere locaties”. Dingen zoals het delen van mijn locatie en het opslaan van een locatie worden nu beschouwd als conversies binnen uw Google Ads-programma. Nogmaals, dat zijn voor ons geen conversieacties, en daarom zijn we teleurgesteld dat die nu worden geteld.

Dus hoewel we Google toejuichen voor het toevoegen van de mogelijkheid om meer informatie te krijgen over de interacties die plaatsvinden op mijn kaarten via het Google Ads-programma, denken we dat het in sommige gevallen geen juist beeld geeft.

Hoe pas ik mijn Locatie conversies aan?

Lokale conversieacties zijn geautomatiseerde conversieacties, afkomstig van een kaartgedeelte. Op het moment dat je een locatie-extensie toevoegt in Google Ads. Kunt je aanmelden het kaartgedeelte waar uw advertentie bovenaan kan worden weergegeven. Dit doe je onder: items=>locatie=> bewerken. Hier kun je de locaties verder beperken met specifieke labels om zo zoekverkeer te beperken.

Wanneer je stuurt op Conversiewaarde. Pas deze dan aan. Standaard kennen de locatie conversies een waarde van €1.- per converie. Je kan dit eenvoudig aanpassen door de waarde te veranderen in bijvoorbeeld €0,01. Zo maak je de conversie in de ogen van Google onbelangrijker en worden jouw advertenties daar minder op gestuurd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *