Meteen naar de inhoud

B2B Omnichannel. Wat is dat?

FlowOnlin online marketing

Een omnichannelstrategie is een combinatie van interacties via laptop, telefoon, video, social media en persoonlijk bezoek. Het is een samenhangend model waarmee de klant informatie kan vragen en aankopen kan doen wanneer het hem uitkomt, via het kanaal van zijn keuze.

Eén van die voorkeurskanalen is de smartphone. Ook de B2B-klant bestelt steeds meer via zijn telefoon. B2B mobile commerce wordt steeds vaker ingezet en er komen meer app-achtige toepassingen om een maximale klantervaring te kunnen bieden.

Websites met sticky headers, onderste balken, pop-up chatboxen en zwevende knoppen zullen de norm worden. Het zijn onderdelen waar de generatie Z zich prettig bij voelt.

Ook advertising zal zich moeten uitbreiden naar meer kanalen dan alleen zoeken via Google. Ook in-App adverteren en vooral veel meer visueel adverteren via Youtube en Social Media.

Ook visual search, waarmee de klant zelf een foto of andere afbeelding kan uploaden in een app of website waarna deze een soortgelijk product adviseert, zal een rol gaan spelen bij het zoeken naar producten. Google Lens is hier al heel ver mee.

Marktplaatsen

Markplaats, Bol.com en Amazon zijn niet meer weg te denken uit de e-commercestrategie. Een marktplaats of een Affiliate is een verkoopkanaal dat je makkelijk integreert met je eigen e-commerceplatform en waarmee je snel veel klanten kunt bereiken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *